Jumaat, September 27, 2013

Berat..oh berat...

Di kala menunggu waktu nak balik sekolah ni dan le ber blog sat.

Tahun lepas teringat-ingat berat aku mencapai kepada berat yang paling minimum sepanjang tempoh aku berkahwin. Memang rasa terbaik je masa tu. Tapi badan sedikit lesu la. Tahun ni mencapai berat paling maksimum setelah berjaya menurunkan berat badan.

Bila tengok gambar tahun lepas rasa hensem je hahaha sebab badan kurus. Tahun ni dah nampak dah..nampak perut mengeleber huhu..kena turunkan berat dah ni. Dalam masa 3 bulan nak turunkan berat sebanyak 15kg..err boleh ke?

Maknanya secara purata 5kg setiap bulan..huu..tapi aku pernah buat dari berat 105 kg ke berat 77 kg..opss tercakap berat minimum tu plak hehe...

Kita tunggu la lagi 3 bulan tengok apa progress yang boleh aku lakukan. Tapi serius memang aku kena turunkan berat badan sebab kehenseman dah rasa berkurangan sejak gembira makan pelbagai mengikut selera aku sekarang ni.

Yang tak bestnye kengkawan tegur, eh rasanya berat U macam dah bertambah je..hua hua hua..so kena turunkan BERAT badan yang dah mula mengembang..

Tiada ulasan: