Isnin, September 30, 2013

Sakit..oh sakit..

Rasanya dah lama tak kena sakit sampai sakit badan. Selalu sihat je paling teruk pun setakat selesema je. Bila badan kita dah penat ditambah dengan demam selesema memang terbaik punya ujian sakit.

Bermula dengan anak sulung yang sakit demam sampai muntah muntah, lepas tu anak yang kedua sampai hari ni tak sihat last sekali diri aku sendiri pulak. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.

Mama diorang lagila dah sebulan batuk batuk, last sekali belikan ubat batuk yang kuat, lepas makan terus pengsan sebab mengantuk, esoknya dah kurang banyak dari sakit tekak dan batuk.

Dikala sakit nila banyak terfikir, masa sihat apa aku dah buat, so bila sihat nanti banyak-banyaklah buat amal jariah. Mana tau satu hari nanti kita pergi berjumpa ilahi dan masa tu amal jariah yang tak seberapa, tak kelam kita di sana.

Tahun ini dan tahun lepas adalah antara tahun -tahun yang sukar bagi diri aku, namun bagi aku benda ni sebagai ujian untuk mendewasakan dan mendekatkan diri aku dengan ALLAH?

Dibawah ini aku selitkan sedikit ilmu dari video yang aku dapat dari rakan melalui whatsapp.




video


video

Tiada ulasan: