Khamis, September 26, 2013

Membuat tart sendiri

Dah berapa hari takde post apa-apa kat blog ni..so saje melayan membako kuih tart cheese blueberry dan coklat (seperti dalam gambo).

Teringat 4 tahun dulu macam mana boleh terjebak dengan bidang bakeri ni. Lawak pun ada sebab minat tu ada tapi sebab isteri tak minat malas nak bising-bising.

Punca mula-mula terjebak ni sebab Ayu, diajak kawan-kawan kilang dia join satu kelas butter cupcake kat kolej komuniti. Dah kata kawan-kawan yang ajak tak sampai hati nak menolak. Bayaran pun murah sangat. Balik kelas tu poyo-poyo postkan kat dalam facebook sape nak order. Sekali tu ada jugak yang nak hehee..

Kek banyak-banyak yang dapat dari kelas tu aku bawak ke sekolah sebab takde sape nak makan, lepas tu ada plak kawan sorang order untuk kenduri akikah, apa lagi keknya dalam 100 biji je terus beli satu oven yang dah pakai sampai sekarang.

Lepas tu belajo buat coklat plak, mula dari situla macam-macam Ayu blajo, tapi yang terbaiknya, dia yang blajo aku yang buat pelik hahaha...malah lebih hebat lagi hahaha...

Sampailah sekarang, kami ada banyak resepi sampai resepi meletup kami sampai sekarang tak putus-putus orang order hasil ubah suai aku terhadap resepi asal, jangan memain aku dahla cikgu disiplin mengajar pendawaian, kat rumah hati bunga bako kek hahaha, anak murid aku semua tau aku boleh bakeri so diorang pun tak heran pun.

Itula kisah satu masa dulu...banyak kenangan..

Tiada ulasan: