Isnin, Disember 16, 2013

P1 W1MAX Penipu Besar!!!!

Aku adalah salah seorang pengguna P1 yang telah pakai lebih dari setahun dan sememangnya selama setahun aku tiada masalah nak pakai benda ni. Cuma sekarang ianya menjadi masalah pada aku apabila aku nak tamatkan langganan dan aku membuat permohonan untuk tamatkan dengan memberi rebat kerana aku tidak menggunakan langsung alat mereka selama tiga bulan lepas malah ianya langsung tidak dihidupkan selama 3 bulan.

Masalah ini aku cuba selesaikan minggu lepas apabila aku cuba telefon "Customer Service" sebab sebelum ini aku dah pergi ke P1 Center kat Ipoh kononnya nak tamatkan penggunaan dan pulang semua alat diorang tapi diorang suruh aku call dulu.Pelik sebab kalau kita dah ke service center mestilah diorang boleh settlekan. Takpela masa tu aku berfikiran secara baik-baik saje.

Aku dah call dan akhirnya tiada sape yang boleh disambungkan sebab sampai 10 minit aku tunggu takde pun yang boleh sambung ke orang yang boleh bercakap bukan dengan robot. Aku panas hati dah masa tu, aku pun guna online report untuk aku tamatkan servis ( memang masa ni akaun pun dah tak boleh pakai langsung). Dalam tu kata 24 jam tapi lepas 2 hari baru call aku..dah la tu sekali call pastu beberapa minit lepas tu dapat email cakap aku tak angkat padahal aku baru nak angkat dah putus..aku balas la email tu suruh call aku balik. Esok ke lusa lepas tu baru diorang call dan tanya pada aku sebab nak terminate. Aku cakaplah aku memang dah tak pakai sebab sebelum ini aku letak kat tempat lain jadi sekarang tempat tu pun dah takde jadi nak tamatkan langganan. Aku cuba minta rebat sebab sebelum ni aku boleh dapat dengan TM, dan Maxis sebab aku tak pakai servis diorang.

Nak tau apa orang tu cakap, maaf encik memang tak boleh terminate sebab encik kena bayar semua bil dan encik ada masa sampai 14 haribulan ini sebelum bil encik bertambah. Apa...kenapa aku kena bayar benda yang memang aku tak pakai dan aku sendiri mintak untuk dapatkan rebat atas apa yang aku tak pakai...dia siap sound kalau encik nak minta rebat encik kena teruskan langganan dan kami bagi rebate 50% je...50% je..kira 2 bulan yang tak pakai kena bayar jugak..memang celaka!!!(tahap nak mencarut ni..) Aku pun cakaplah aku tak puas hati lah macam tu..aku tak pakai..aku rugi lah..bukan aku mintak semua tak payah bayar..aku akan bayar bulan pertama je sebab memang aku pakai masa tu walaupun aku tak pakai habis kuota yang ada sebab tanggungjawab aku..yang lebih-lebih tu aku MEMANG TAK PAKAI..kenapa aku kena bayar...bukan sikit-skit bil baru 3 bulan dan kena bayar RM 280++


Korang boleh tengok macam mana diorang cas kat aku...

Ni Bulan pertama RM79 tu pun sebab aku aktifkan balik akaun kena cas RM10 ( padahal tak perlu pun cas bukan kena guna banyak tenaga pun)

Ni bulan kedua..dahla akaun tak boleh pakai (memang aku tak on pun modem) tapi cas tetap berjalan seperti aku melayari nikmat internet dia!!!

Ni bulan ketiga (selambe je bertambah) aku dah cuba call customer service tapi mintak aku bayar semua (APAHAL!!! AKU TAK PAKAI PUN DAN MEMANG DAH TAKDE SERVIS)

Ni aku nak buktikan memang akaun aku dah suspended..sepatutnya masa ni dah tiada cas yang boleh dikenakan (masa ni aku dah call customer service untuk tujuan rebat dan tamatkan langganan..

Yang ni bil hari ni yang sepatutnya dah tak bertambah!! Celaka tak!!!

Aku ada email minta untuk hentikan bil cycle aku supaya ianya tak bertambah!! Cer tengok


Dan korang tengok apa yang dia balas..

Akaun tidak boleh di"suspend" sebab memang dah suspended...apakah maknanya ini...bila nak call customer service selalu tak dapat cakap dengan sesapa...

Bawah ni tarikh aku report pada P1 untuk maklumkan aku nak terminate


Cer tengok tarikh dia call dan email..cakap dalam 24 jam akan call pelanggan balik tapi....


Yang bawah ni notis nak tamatkan servis dengan dia...tapi kenapa dari 02/12/2013 hingga 16/12/2013 baru ko nak email bagi notis sedangkan masa 2hb tu bil baru RM 286...sekarang dah RM 355....apakah maknanya tu...


Rasanya ramai lagi yang terkena macam aku....malah ada yang dah capai beribu ringgit benda yang mereka tak pakai...aku setuju untuk bayar RM79 pada bulan pertama tu tapi yang lain aku tak setuju sebab kalau akaun tu masih aktif dan boleh pakai aku setuju sangat-sangat ni langsung tak boleh pakai!!!!


Kalau sesapa rajin sebar-sebarkan lah..sekarang ni memang ada banyak topik yang hangat tapi buat masa ni benda ni yang perhangatkan hati aku...ingat senang ke nak cari duit!!

Tiada ulasan: