Selasa, Januari 20, 2009

Marissa dah boleh berdiri sendiri....

Aku teruja...seronok..gembira...terkejut dan macam-macam lagi apabila anak kesayangan aku tetiba berdiri tanpa jatuh walaupun dalam beberapa saat...tak dapat digambarkan sebab Marissa belum lagi cukup setahun....

Agaknya inilah perasaan mak dan abah aku masa aku dan adik-adik aku masa kecik dulu. Memang tak dapat digambarkan. Bila pikir-pikir balik masa mula-mula kami mendapat Marissa dan perkembangannya kami lihat dari kecil memang lain dari yang lain. Bersyukur sangat Allah berikan kami anak yang bernama Nur Marissa Syifa. Memang sejak kecil dia kurang buat perangai dan kurang bermasalah.

Dikala kami berdua sibuk Allah telah jadikan Marissa seorang anak yang menyenangkan hati kami dan menambahkan lagi keseronokan hidup. Paling seronok melihat gelagat dia yang kadang-kadang geram dan kadang-kadang melucukan. Paling seronok apabila melihat dia selongkar habis baju-baju dia yang mama dia susun dalam bekas. Habis berterabur rumah dan kami saje tak mau kemas sebab ada nostalgia anak kami sepah-sepahkan rumah (sebenarnya malas hehehehe). Bukan apa bila balik keje tengok baju yang dia sepah-sepahkan timbul rasa seronok sebab dulu takde sape nak sepah-sepahkan sekarang dah ada anak dara sorang yang suka sepah-sepah sebab dia suka tengok baju-baju dia.

Tak lama lagi adik dia pula yang lahir di dunia ini dan berharap sangat anak aku yang kedua ini sihat tanpa ada masalah yang sukar untuk kami tangani. Kembali balik kepada rutin kami yang terpaksa berjaga 2-3 kali untuk menyusukan baby. Masa mula-mula dulu angin satu badan kalau tak cukup rehat sekarang dah biasa dah. Adik Marissa belum kami pilih nama lagi takde hidayah lagi nak bagi nama apa cuma yang penting nama papa dan pangkalnya je dah tetap hehehe nama tengah je belum tau nak letak apa hehehe...

Tinggal lagi berapa bulan aje kami akan mendapat orang baru dalam keluarga dan setiap detik itu aku lalui dengan penuh rasa seronok walaupun mamanya risau untuk rasa sakit bersalin. Kesian tapi nak buat macam mana walaupun perempuan dilahirkan lemah tetapi sebenarnya dia ada seorang yang lebih kuat dari lelaki kenapa...sebab dia boleh mengandungkan anak selama 9 bulan yang mana lelaki tak boleh buat.

Bila terkenang kepayahan seorang ibu teringat aku satu lagu lama yang aku sedut jugak dari kawan aku yang aku ikut blog dia bukan nak tiru atau ciplak tapi memang antara lagu kegemaran aku...dengarlah dari Aris Ariwatan..


3 ulasan:

Unknown berkata...

Salam,
wah dah ada 2 orang anak lah nanti ko.tahniah

ridwanto

Byxura The Great berkata...

Cepat anak ko leh berdiri ek? tak lama lagi berjalan la tu!

GT Maarof berkata...

Anak dah 2 orang sekarang jadi kena kerja 2x ganda hehehe...Marissa cepat belajar dan tak cepat putus asa tu yang cepat nak berjalan..anak yang baik insyaallah..