Rabu, Januari 28, 2009

Marissa seronok bermain air di ...

Seronok bebenar aku tengok Marissa bermain air di Bukit Merah Laketown Resort (BMLR) hari Isnin lepas. Kami pergi seramai 6 orang terdiri dari aku dan anak beranak, mak aku, adik aku 2 orang. Kami bertolak dari rumah ke BMLR pukul 9.30 pagi dan sampai di sana dalam pukul 10.30. Masa kami sampai pun dah ramai orang terus aku pergi ke kaunter tiket. Disebabkan anak aku comel jadi dia tak kena bayar hehehe...

Tiket yang aku bayar sorang RM10 je pasal ada kupon BMLR yang aku dapat dari sekolah. PROMOSI jadi aku pun layankan je. Ingat dapat less RM10 dan kena bayar lagi RM12 sebab nak masuk waterpark kena bayar RM22. Rupa-rupanya memang dapat tiket harga RM10. Jadi dapatla masuk ke waterpark dengan bayaran RM50 je.

Masuk kat dalam je Ayu terus minta aku beli pelampung untuk Marissa harga RM29.90 memang gile punya mahal. Tapi nak buat camne dah harga macam tu bayar jela. Marissa macam seronok bila aku cuba pakaikan pelampung tu kat dia. Budak-budak mana tau apa yang dia ingat mainan je hehe dan dia tak tau sebentar lagi dia lagi seronok.

Lepas beli pelampung terus kami pergi ke tempat mandi untuk bebudak. Tapi pelik aku tengok orang dewasa plak yang main kat situ hehehe sebab dia macam bentuk sungai jadi org suka hanyutkan pelampung kat dalam tu sambil tido hehehe...

Tukar pakaian Marissa terus aku dan Ayu pi layan air. Mak aku tolong jaga barang sebab dia tak mau mandi-manda. Adik-adik aku pi sewa pelampung pastu suruh diorang pi main apa yang diorang nak hehehe aku layan Marissa dengan Ayu lagi best. Tetempat camni memang seronok dengan anak kecil sebab diorang yang akan main lelebih pun hehe..

Marissa punya seronok sampai masuk je air terus tak sabar-sabar nak berenang-renang. Dia tepuk-tepuk air lepas gian sebab masa pergi mandi kat kolam air panas di Taiping tak bagi mandi lama-lama.

Dekat 2 jam jugak kami berendam sampai kulit Marissa kecut dan jadi biru tapi tu pun dia masih nak main lagi. Seronok tengok Marissa main air tak dapat digambarkan. Kami pun bersiap-siap balik dan dalam pukul 1.30 tengahari kami pun balik tetapi singgah dulu di R&R Gunung Semanggul untuk makan tengahari dan terus balik ke rumah selepas kenyang.

Macam-macam perasaan kami dapat sepanjang hari. Dan apa jadi pada Marissa....dia punya penat sampai tidur banyak kali dalam satu hari. Sampaikan hari esoknya pun dia masih penat. Baru tau betapa penatnya main-main air...




Tiada ulasan: